Jörgen Eriksson
Servicetekniker – Servicetekniker & Montörer"Servicetekniker ett fritt yrke där det inte finns en dag som är den andra lik. Man tar en sak i taget och går sedan vidare till nästa uppdrag, vilket jag uppskattar. På Prowash är de lyhörda, lyssnar på önskemål och tar tag i saker. Det finns en kultur där man hela tiden vill göra saker bättre och värna om de anställda."
Hur började din resa på Prowash?
Jag började här 2015. Min barndomskompis jobbade här sedan innan och rekommenderade arbetsplatsen till mig. Jag är utbildad eleketriker och hade jobbat inom serviceteknik tidigare men var sugen på ett miljöombyte så det passade bra för mig att byta jobb. Jag har trivts väldigt bra, vi har bra gemenskap både mellan arbetskamrater och chefer.
Hur ser en vanlig dag ut för dig?
Det finns nog ingen vanlig dag, men ofta handlar det om problemlösning, felsökning och kundkontakt. Man vet aldrig hur dagen ska bli när man åker ut på sitt första uppdrag, men det är väldigt fritt och det är det som är charmen. Det kan börja vid din "hemstation" för att sedan sluta 20 mil bort. Jag snittar 5000 mil per år och uppåt, så i min roll måste man tycka om att köra bil.
Vad är det bästa med att jobba som Servicetekniker på Prowash? Det jag uppskattar mest med jobbet är att det är fritt, du vet inte vad du ska göra på en dag, man är i stunden och fokuserar på bara det, sedan när man är klar så får man ett nytt uppdrag. Gällande Prowash, de lyssnar på en, har man önskemål så är de lyhörde, vill göra saker bättre, tar tag i saker, bra arbetsgivare. De värnar om sina anställda. Generellt så tror folk att tvätten är väldigt basic, men de är väldigt komplexa. Folk som har en teknisk bakgrund och vill hålla på med teknik, de kanske tycker att det är för enkelt men det är det inte. Det är en utmaning och man måste lära sig helhetsbiten.