-
Det är ett himla generöst företag med bra förmåner, tillmötesgående chefer och kollegor. Det är aldrig några problem om man behöver vara ledig eller liknande och man får hjälp med det man behöver. Det är en trygghet att veta att det mesta går att lösa!
Erik Rotter
Servicetekniker, distrikt Öst
Namn: Erik Rotter
Roll: Servicetekniker
Hur började din resa på Washtec?
Jag började jobba här 2015 så det är fem år nu ungefär. Jag kommer tidigare från båtbranschen och är utbildad båtmekaniker men kände att jag ville prova på något nytt.
Det har verkligen varit toppen, både lärorikt och spännande! Jag jobbar i distrikt Öst som sträcker sug från Nyköping till Uppsala. Jag jobbar då främst med att hjälpa bensinstationerna med reningsverk och biltvätt.
Hur ser en vanlig dag ut för dig?
Jag har tjänstebil och brukar starta hemifrån vid sju på morgonen och åta ut till dagens första kund. Vi brukar börja med att ta en kopp kaffe och prata igenom vad som ska göras. När första jobbet är löst åker jag in till kontoret och får nästa uppdrag.
Alla dagar är verkligen varierande, det är det som är så himla skönt. Jag behöver inte åka till samma ställe varje dag och göra samma sak.
Vad är det bästa med att jobba som servicetekniker på Washtec?
Friheten. Du sköter dig själv och dina kunder, men såklart får du hjälp av kollegor om det behövs. Gemenskapen och närheten mellan oss kollegor är väldigt bra, vi träffas ofta och käkar lunch och umgås även utanför jobbet.
Det är ett himla generöst företag med bra förmåner, tillmötesgående chefer och kollegor. Det är aldrig några problem om man behöver vara ledig eller liknande och man får hjälp med det man behöver. Det är en trygghet att veta att det mesta går att lösa!
-
Servicetekniker ett fritt yrke där det inte finns en dag som är den andra lik. Man tar en sak i taget och går sedan vidare till nästa uppdrag, vilket jag uppskattar. På Washtec är de lyhörda, lyssnar på önskemål och tar tag i saker. Det finns en kultur där man hela tiden vill göra saker bättre och värna om de anställda.
Jörgen Eriksson
Servicetekniker, distrikt Väst
Namn: Jörgen Eriksson
Roll: Servicetekniker, distrikt Väst
Hur började din resa på Washtec?
Jag började här 2015. Min barndomskompis jobbade här sedan innan och rekommenderade arbetsplatsen till mig. Jag är utbildad eleketriker och hade jobbat inom serviceteknik tidigare men var sugen på ett miljöombyte så det passade bra för mig att byta jobb. Jag har trivts väldigt bra, vi har bra gemenskap både mellan arbetskamrater och chefer.
Hur ser en vanlig dag ut för dig?
Det finns nog ingen vanlig dag, men ofta handlar det om problemlösning, felsökning och kundkontakt. Man vet aldrig hur dagen ska bli när man åker ut på sitt första uppdrag, men det är väldigt fritt och det är det som är charmen. Det kan börja vid din "hemstation" för att sedan sluta 20 mil bort. Jag snittar 5000 mil per år och uppåt, så i min roll måste man tycka om att köra bil.
Vad är det bästa med att jobba som Servicetekniker på Washtec?
Det jag uppskattar mest med jobbet är att det är fritt, du vet inte vad du ska göra på en dag, man är i stunden och fokuserar på bara det, sedan när man är klar så får man ett nytt uppdrag. Gällande Wishtec, de lyssnar på en, har man önskemål så är de lyhörde, vill göra saker bättre, tar tag i saker, bra arbetsgivare. De värnar om sina anställda.
Generellt så tror folk att tvätten är väldigt basic, men de är väldigt komplexa. Folk som har en teknisk bakgrund och vill hålla på med teknik, de kanske tycker att det är för enkelt men det är det inte. Det är en utmaning och man måste lära sig helhetsbiten.